fredag den 30. oktober 2009

Sviptur

Jeg har været på en lille ferie i Århus de sidste par dage :)
Den startede i Spanien på badeanstalt - lige hvad jeg havde brug for efter en kold og klam dag /uge/måned :) 
Torsdag tilbragte jeg med min søster :)
Vi startede i Ikea...


Og så dovnede jeg ellers mens Sara samlede kommode ;)
Eftermiddagen blev brugt på gåtur i Botanisk Have med varme kastanjer og jagtende ænder ;)


 
 
 
 
 
 
 
 
 

Aftenen blev tilbragt til foredrag med Jeffrey Hangst (total kendt partikelfysiker, der bl.a arbejder på CERN), der fortalte om antistof - eller mere præcist antibrint... (Her var det klart en fordel at have en fysiker-søster der kunne forklare ;)
Jeg lærte at universet er skabt pga. et alvorligt symmetribrud, positroner kan købes i Sydafrika og hvis man kunne fange 1/4 g. neutralt antibrint ville det tage 3x10^12 år og eksplosionen ville kun være på størrelse med Hiroshima-bomben -  ta' den Dan Brown!
Bagefter var jeg på rundtur ved fysik - er meget misundelig på deres udsigt!!!
...og så var det ellers hjem til pizza og film :)

Ingen kommentarer: