fredag den 29. januar 2010

In London

Vi ankom til London sent mandag aften og blev indlogeret på vores hostel ved Russel Square - ret centralt med en Tube lige rundt om hjørnet :) Jeg havde haft mine betænkligheder med en mixet ni-mandsstue, men det gik rigtig godt - og der var endda "real-life-soap" midt om natten - hvilket egentligt var ret interessant (især når man forstår både engelsk og tysk ;)
Tirsdag startede vi ud med en tur i London Eye - helt vildt flot tur.
Vi fortsatte til House of Parliament, Big Ben og Westminster Abbey - super hyggeligt bare at gå rundt og se alle de flotte bygninger med et krus kaffe i hånden :)
Vi spiste Fish and Chips i en lille butik i en lille gemt gade, kiggede i små bog- og pladebutikker, smuttede omkring Buckingham Palace (E var hjemme ;), var et smut i Harrolds, holdte pause ved Wellington Arch, gik tur i Hyde Park og drak kaffe og spiste kage i Rose Garden - i selskab med et egern og et par meget nærgående fugle.
Vi tog Tuben til Piccadilly Circus, hvor London var helt som jeg havde forestillet mig. Vi så Trafalgar Square, tog videre ud til Tower of London og Tower Bridge.
Derefter var vi trætte, så tog hjem til Russel Square og slappede af. Vi spiste aftensmad og drak vin på Yo! Sushi, tog videre til Soho, gik på café og spiste Bread and Butter Pudding, sagde nej til alle natklub-invitationerne og tog hjem i seng. 

Onsdag formiddag blev tilbragt på Camden Market - hold da op - tror det er første gang, jeg har oplevet et sted med så mange ting, man ikke kan købe i DK. Vi spiste frokost og drak en pint på The Elephants Head, jeg blev i London-stilen og spiste Steak and Ale Pie.
Vi fortsatte til Oxford Street inden turen igen gik til Stansted-Billund-Århus og for mit vedkommende Aalborg dagen efter :)
Må konkludere at London vist ikke har set det sidste til mig ;)
PS. Sara har en masse vildt flotte billeder - når jeg får dem, kommer de også på bloggen :)

3 kommentarer:

Maja sagde ...

Uh! Hvor lyder det altså hyggeligt! Gad det var mig! :)

Mette sagde ...

Er super glad for at du overlevede alle dine forbier!

Tina sagde ...

Det er jeg også og det var rigtig, rigtig hyggeligt :)