fredag den 23. april 2010

Einstein vs. kvantemekanikken

- eller Tina vs. overspringshandlinger...
Hvad har jeg lært af mine overspringshandlinger i dag?
Jo, Einstein mente at rumtid er en kontinuerlig linje i universet, hvor fortid, nutid og fremtid eksisterer på lige vilkår. Dette er åbenbart på seriøs kollisionskurs med kvantemekanikken - hvem sagde drama? (Måske skulle indlægget hedde: Einstein vs. Bohr?) Heldigvis er dramaet blevet dæmpet ved at holde fast i Einsteins teori om rumtid - dog ikke længere kontinuerlig, men nu som små rumtidskorn, hvor nutiden vokser ud af fortiden...
Fuck, jeg skal bare lære at slukke det fjernsyn, når jeg læser til eksamen i noget så kedeligt som Advanced Image Analysis... Christ!

4 kommentarer:

Unknown sagde ...

Jeg føler jeg burde kommentere på dit lille finurlige indlæg omkring Einstein og Bohr, men det vil jo være en form for falliterklæring at sige at jeg følger med i din blog og at jeg interesserer mig for den, så jeg nøjes med et beskedent indlæg hvor jeg skriver du bør sætte dig lidt nærmerer ind i kvantemekanik, fordi du kunne lære noget, men cool at du har fået kontakt med hans manager

Tina sagde ...

Synes stadig det er stort, at du indirekte indrømmer, at du er fuldstændig vild med min blog ;)
Men hvad kan du fortælle om kvantemekanik?

Tina sagde ...

- og hvornår får jeg fornøjelsen af at se dig som fast læser? ;)

Unknown sagde ...

Det er svært at sige om jeg nogensinde melder mig selv som fast læser...
og jeg tror ikke jeg vil forsøge at udrede noget jeg har skrevet i en brandert.

Men jeg kan alt det grundlæggende, men spørg din søster i stedet hun er klart mere kvalificeret ;)