søndag den 15. august 2010

Sommer i Nordjylland dag 4: The Isle of Light

- eller rent faktisk promoverer de sig som "Lysets land"(?)... Nå, ja ja...
Torsdag tog vi på pensionist-tur til Læsø.

Vesterø kirke

Okay - ved det, ved det... Jeg har noget med kalkmalerier...
 :)
Saltsydning

Specialitet - jeg kom til at drikke den så hurtigt, at jeg havde en fest resten af turen og kom for sent til bussen ;)

Jeg har forelsket mig fuldstændig i tangtage...
Er vildt fascineret over at de holder i over 300 år og ikke kan brænde... + så synes jeg de er vildt smukke...

Søfartsmuseet i Vesterø

Brandmand i Kattegat...

Damn, vores eftermiddags ride forsvinder i horisonten...
Så kan vi jo lige så godt fordrive tiden med:

... at spise friskfanget jomfruhummer *mums*

... og giga is :)

Se på kutterer...

- og gule brændmænd...

Fantastisk ø

6 kommentarer:

Sidsel sagde ...

Prøvede du at sætte ild til tangtaget? For vi snakkede om det sidst vi var derude, men der var ikke rigtigt nogen af os, der turde teste det.

Tina sagde ...

Damn! Hvad sker der for, at jeg ikke engang overvejede det?!!!

Sidsel sagde ...

Jeg er skuffet! Jeg forventer helt klart at du kommer tilbage og afprøver det ;-)

Og hvad skete der med kun at besøge 2 ud af 3 byer? Det kan da godt være, at der ikke er noget at se i Østerby, men derfor skal den vel ikke snydes? ;-)

Tina sagde ...

Deal - hvis du holder vagt, så tester jeg ;)
Var skam et smut forbi Østerby, men det var meget åbenlyst, at vores guide ikke kom fra den side af øen ;)

Sidsel sagde ...

Jeg kan godt give dig en guidet tur i Østerby. Kan både finde spar, fiskemanden, kroen og trampolinen ;-)

Og jeg skal nok holde vagt når du stikker ild ;-)

Tina sagde ...

DEAL! :)